Noticias

A Deputación pon en marcha un Plan de Rehabilitación de Firmes para as estradas provinciais cun orzamento anual de preto de 4,4 millóns de euros

O deputado de Mobilidade Uxío Benítez anunciou que o acordo marco aprobarase mañá no Pleno provincial e será prorrogable ata 2021


29 xuño 2017
Posta en marcha do Plan de Rehabilitación de Firmes

A Deputación de Pontevedra vai poñer en marcha un Plan de Rehabilitación de firmes para as estradas provinciais cun orzamento anual de preto de 4,4 millóns de euros. Segundo anunciou hoxe o deputado de Mobilidade Uxío Benítez, o acordo marco para contratar as obras aprobarase mañá no Pleno da Corporación debido á súa alta contía, e será prorrogable ata 2021, cando o investimento chegará aos 19,6 millóns de euros.

Benítez explicou hoxe que a Estratexia de Mobilidade 3.0 da Deputación contempla un programa de Mobilidade segura no que o labor de conservación e mantemento da rede viaria provincial é prioritario. Neste sentido, o deputado subliñou que as infraestruturas viarias sofren problemas nos seus firmes de xeito puntual, con afundimentos, peraltes defectuosos, pavimentos esvarantes en curvas, ou fendas derivadas do uso que é necesario atallar de forma efectiva. "Precisamos instrumentos que garantan o bo estado da rede provincial de estradas, que nos fagan ser áxiles á hora de actuar e que funcionen con garantías", dixo, para explicar que a intención da Deputación é convocar un Acordo marco xeral que regulará a contratación das obras de conservación dos firmes.

Este Acordo marco permitirá actuar de xeito planificado ao Departamento de Mobilidade para a mellora de estradas que presenten deficiencias puntuais. Así, en función dos problemas que se detecten nos asfaltados das estradas, das súas capacidades e intensidades medias diarias de vehículos, o persoal técnico poderá darlle prioridade e executar as actuacións necesarias para realizar rehabilitacións de firmes en treitos e localizacións concretas. "Non se trata dun plan para actuar no continuo de toda unha vía. Iso encadraríase na planificación de estradas e das actuacións singulares para a mellora global das estradas. A intención deste plan é ser áxiles no mantemento cando hai unha deficiencia, realizando unha actuación localizada, xa que actuando rapidamente evítase que o deterioro vaia a maiores e que sexan precisas reformas integrais que supoñen un investimento moito maior", subliñou.

O deputado de Mobilidade explicou que no Pleno de mañá venres iniciarase a tramitación para poder iniciar as primeiras obras en 2018. Grazas ao acordo marco adxudicaranse obras por lotes a cinco empresas diferentes que terán asignadas cinco zonas de actuación na provincia, divididas e referenciadas en función da estrutura de vixilantes que ten a Deputación.

A cifra de 4,4 millóns anuais é o máximo de gasto que se permitirá anualmente e calculouse segundo a estimación das técnicas e técnicos provinciais. En función das necesidades detectadas iranse redactando as memorias de actuación e utilizando o orzamento segundo sexa preciso. Cabe a posibilidade de aprobar prórrogas dos contratos ata 2021, cando o investimento podería acadar os 19,6 millóns de euros.

"Este é un modelo que permite a Lei de Contratación e que tamén utiliza a Xunta e o Estado para planificar a conservación de estradas. Consideramos que tamén será positivo para o mantemento da rede provincial porque nos permitirá actuar en menos tempo", subliñou Benítez.

Zonas de actuación

Primeiro lote.

Segundo lote.

Terceiro lote.

Cuarto lote.

Quinto lote.

O Acordo marco de 4,4 millóns de euros anuais para a mellora de firmes súmase a outros investimentos de mantemento e conservación da Deputación. Nese campo tamén se están a executar 5,5 millóns de euros destinados ao Plan de Mobilidade e Velocidade Segura (MOVESE) para o calmado de tráfico e ao Plan de Sinalización Horizontal, que terán continuidade nos vindeiros anos.

Por outra parte tamén están en marcha actuacións singulares para promover unha mobilidade segura, sustentable e inclusiva con melloras integrais para diferentes estradas provinciais, dentro do Plan de Actuacións 2017-2018 que se presentou recentemente, polo que se van investir outros 22 millóns de euros na rede viaria provincial.

Catálogo-inventario

O deputado de Mobilidade explicou tamén que a Deputación iniciará este venres en Xunta de Goberno a contratación dun novo catálogo-inventario das estradas provinciais, xa que o actual data de 2004 e está totalmente desactualizado tanto desde o punto de vista da información que manexa como desde a utilización das novas tecnoloxías.

A intención é obter un novo catálogo con imaxes en 360o que recolla todos os elementos da estrada e os das súas marxes en tempo real, así como incorporar un software que permita traballar con datos de accidentalidade, de tráfico, ou auscultación e que permitan unha mellor xestión das estradas ademais da posibilidade de xerar buscas ou informes concretos.

De feito, o novo catálogo realizará unha recompilación de datos nos que se incluirán as características do contorno das vías provinciais (tipo de terreo, de pavimento, desmontes e noiros, cunetas, beirarrúas, beiravías, elementos de borde, medianas, accesos…), xeométricas (radios de curvatura, rasantes, número de carrís, plataformas, peraltes…); equipamentos (sinalización horizontal e vertical, balizamento e seguranza viaria, zonas de servizo, descanso, estacionamento e recreo…) ou puntos singulares e incidencias (marcos, túneles, pasos superiores e inferiores, pasos a nivel, travesías e variantes de poboación ou enlaces e interseccións), entre outros.

Na base de datos tamén se recollerá unha nube de puntos que servirá de base cartográfica para que o Departamento de Mobilidade poida redactar novos proxectos. "Trátase dunha ferramenta complementaria ao labor das técnicas e técnicos, e tamén moi importante para realizar todas as labores de conservación e mantemento necesarias", subliñou Benítez. O orzamento para a contratación do novo catálogo é de 217.195 euros.